Lúgosító

A legjobb lúgosító növények

(0/0)

Ha most kezdünk egy lúgosító étrendet, akkor a bevitt élelmiszereknek legalább 80%-ának lúgosító alapanyagoknak kell lenniük és csak a fennmaradó 20% maradhat savas élelmiszer. Minden élelmiszernek létezik egy úgynevezett PRAL száma, ami megmutatja, hogy a vese számára mekkora savterhelést jelent és e szerint lesz egy élelmiszer lúgosító vagy savasító. A pozitív PRAL szám savas élelmiszerre utal. Ide tartoznak a gabonafélék, a tejtermékek, a hús, a baromfi és a tenger gyümölcsei is. A negatív PRAL számmal rendelkező élelmiszerek lúgosak, ezek leginkább növényi alapú termékek.

petrezselyem-lugositas

Egy tudományos vizsgálat, ami 2012-ben jelent meg a Journal of Environmental and Public Health lapjain, kimondja, hogy az erősen lúgos élelmiszerek előnyösek az egészségre, így érdemes őket nagy mennyiségben fogyasztani akkor is, ha éppen nem szeretnénk lúgosító diétát követni. Az erősen lúgos élelmiszerek közé tartozik többek között a petrezselyem, a bazsalikom, a kapor a búzafű, az aszalt sárgabarack, a szárított banán, a cékla zöldje, a mángold, a spenót, a kávé és a bor.

Gyógynövények

Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma szerint az egyik legjobb lúgosító élelmiszerek maguk a gyógynövények. A petrezselyem például különösen gazdag lúgos vegyületekben: a szártott petrezselyem PRAL pontszáma -108. A bazsalikomnál ez az érték -85, a kapornál pedig -75. Átlagosan a friss és szárított gyógynövények sokkal lúgosbbak, mint más élelmiszercsoport, átlagosn a PRAL számuk -8,2 körül mozog.

Szárított gyümölcsök

Míg a gyümölcsöket és a gyümölcsleveket is lúgosítónak tartják, meg kell jegyezni, hogy a szárított gyümölcsök sokkal inkább lúgosítóak. Ezek PRAl száma átlagosan -3,1. Ez azért van így, mert a karotionok vagy a pozitív töltésű ionok koncentráltan vannak jelen a szárított gyümölcsökben, ahol a dehidratálás során a víz elveszik ezekből az ételekből. Az friss sárgabarack PRAL száma -4,3, míg az aszalté -33. A szárított banán is egy jó választás a lúgosító diétában, ennek PRAL száma közel -30.

Edd meg a zöld zöldségek

Főtt vagy nyers, sötétzöld leveles zöldségek közül a leginkább lúgos minden zöldséget. Főtt, lecsepegtetett cékla zöldje van PRAL a -19, míg a zöldek nyersen fogyasztanak egy tucat szinte -17. Ugyanez igaz a mángold - főtt, azt pontszámok -12; Nyers, ez -8. A spenót, bár ez a fordított - a nyers spenót jön közel -12, míg a PRAL az azonos mennyiségű főtt, lecsepegtetett spenót -10. Kale, borágó, cikória, vagy mustár zöldje és collards egyaránt lúgos.

Élvezze a kávé és egy kis alkoholt

Ellentétben sok más korlátozó diétákat, lúgos étrend lehetővé teszi, hogy fogyasszon kávét és bizonyos típusú alkoholt mivel ők erősen lúgos ital. A rendszeres kávé egy PRAL a -1,4, bár akkor, hogy az értéke savasabb, ha hozzá tejet, amelynek PRAL a 1.1. Kerülje a sört, különösen a világos sörök, támogatja a bor: fehér bor PRAL a -1,2 és vörösbor pontszámot, a -2,4, még lúgos, mint ásványvizet.

 

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).