Sav és lúg a szervezetben

sav-bázisA szervezet sav-bázis egyensúlyának, más néven pH-szintjének megőrzése hatással lehet az általános jólét megőrzésére. De mi befolyásolja a test pH-szintjét? Például minden étel képes változtatni a szervezet lúgosságán. Azonban fontos tudni, hogy a folyadékok és a szövetek nem tartózkodhatnak a “túl savas” és a “túl lúgos” szélsőséges állapotok között, mivel a szervezet mindig igyekszik elérni az egyensúlyi állapotot. Ha az egyensúly felborul, az betegségek kialakulásához vezet. A mai világunkban pedig túl sok savasító élelmiszert fogyasztunk, illetve túl sok stressz ér minket, ami szintén elsavasodáshoz vezet.

 

A pH-érték megértése

A semleges pH-szint értéke 7, ami a víz pH-szintje, mag a vér ideális esetben 7,35 és 7,45 közötti értéket vesz fel, tehát enyhén lúgos. A testünk éppen ezért keményen harcol a savak semlegesítésében, hogy fenntartja a szervek, a szövetek és a testnedvek megfelelő pH-szintjét. Azonban erre csak akkor képes, ha megadjuk számára azokat a vitaminokat és tápanyagokat, amelyekre szükség van, ha elegendő mennyiségben fogyasztunk lúgosító zöldségeket és gyümölcsöket, mert csak így fogjuk tudni fenntartani a kényes sav-bázis egyensúlyt.

 

A stressz és a pH

A stressz nagy szerepet játszik a pH-szint megváltoztatásában. Amikor elfáradtunk, felszínesen lélegzünk, mivel nem fújjuk ki megfelelően a szén-hioxidot, ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy a méreganyagok felhalmozódjanak. A szervezet ilyenkor a toxinok felhalmozódásával foglalkozik, illetve az extra szén-dioxid lebontásával, ennek következménye pedig az, hogy a savakat nem leszünk képesek lebontani. Ha egy dupla sajtburgert, sült krumplival és kólával ettünk ebédre, akkor pedig bizonyosak lehetünk abban, hogy a szervezetünk jó időre elsavasodik a stressz és a savasító ételek hatására.

 

Savas vagy lúgos?

Dr. Robert Young szerint az egészségünk nagymértékben függ egy belső lúgos környezettől. Könyvében, A pH csodában tárgyalja a szervezet sv-bázis kémiáját, illetve, hogy a lúgosítással hogyan tudunk fogyni, fokozni az állóképességünk és kialakítani egy egészségesebb immunrendszert.